-23% Rabatt på reservedeler
  • Gå ikke glipp av

Bruksvilkår og andre vilkår

Bruksvilkår (avtale)

  1. MÅLETS MÅL OG DE GENERELLE BETINGELSER
    1. E-butikken med adresse alvadi.no er tilgjengelig gjennom Alvadi OÜ, registreringskode 11487376, VAT: EE101288462, adresse Majaka 10, Tallinn, 11412, Estonia, elektronisk post support@alvadi.no, telefon +372 52 50 146 (heretter selgeren og / eller Alvadi e-shop). De nåværende bruksbetingelsene (heretter: vilkårene) skal regulere de rettslige forholdene mellom selgeren og en bruker av Alvadi e-shop (heretter: kjøperen) med hensyn til bruken av Alvadi e-shop, inc. ordrer og transaksjoner.
    2. Tjenesten til Alvadi e-shop inkluderer muligheten for kjøperen å inngå salgskontrakt for produkter og tjenester (heretter: varer) som selges på Alvadi e-shop. En liste og beskrivelser av tilbudte varer er gitt på nettstedet alvadi.no. Alvadi e-butikk tilbyr varer i form av "som den er" og "som mulig". Tilgangen til Alvadi e-butikk og bruk av Alvadi e-butikk er på en brukerens skjønn. Selgeren er ikke ansvarlig for skader som kan oppstå som følge av bruk av Alvadi e-shop eller relaterte applikasjoner.
    3. Ved å bruke Alvadi e-shop bekrefter kjøperen sin / hennes avtale med disse vilkårene og plikten til å overholde. Ved inngåtte salgskontrakter, dvs. bekreftede ordrer, vil forpliktelsene overfor selger og kjøper være bindende i samsvar med disse generelle vilkårene. Hvis du ikke er enig i disse vilkårene og betingelsene, må kjøperen umiddelbart slutte å bruke Alvadi e-shop. Selger har rett til å forlate kjøperens ordre uoppfylt hvis kjøperen ikke har overholdt disse betingelsene eller instruksjonene som vises i Alvadi e-shop eller ikke har betalt for bestillingen.
  2. PARTER TIL TRANSAKSJONEN
    1. En kjøper må være en voksen (minst 18 år gammel), en fysisk person eller enhver juridisk enhet som, før signering av en salgskontrakt eller bruk av tjenester i Alvadi e-shop, bekrefter at han / hun har lest, forstått og samtykker i å overholde vilkårene. Imidlertid, hvis en person som ikke overholder disse kravene, fremdeles bruker Alvadi e-shop, sender inn bestilling og / eller kjøper varer, skal personen fra hvis bankkonto eller kredittkort en betaling for den aktuelle transaksjonen ble utført være ansvarlig for konsekvensene av driften ovenfor.
  3. KOSTNADER, TILGJENGELIGHET OG INFORMASJON OM VARER
    1. Prisene på alle varene i Alvadi e-butikk er i euro og inkluderer gjeldende merverdiavgift for det respektive landet: Estonia
    2. I tillegg til betaling av vareprisen, forplikter kjøperen seg til å betale transportkostnadene til leveringsstedet (heretter: transportkostnader ). Transportkostnadene avhenger direkte av mengden, vekt og dimensjoner på varene, beliggenheten og kan variere. Mottak av varer uten transportkostnader er mulig fra selgerens butikk og / eller lager med mindre annet er oppgitt på websiden alvadi.no.
    3. Varer valgt av kjøper legges i handlekurven og kostnadene deres blir beregnet automatisk. Før betalingen begynner, vil innholdet og kostnadene for handlekurven vises på nettstedet.
    4. Transportkostnadene beregnes automatisk, forutsatt at en ordre blir levert til en adresse. I tilfelle kjøperen ønsker at varene skal leveres til forskjellige adresser, må kjøperen formalisere separate ordrer.
    5. Det er ingen transportkostnader hvis mengden av en ordre overstiger 150 € inkludert mva og leveringsstedet er: Estonia.
    6. Selger har rett til når som helst å endre prisene på varer uten å informere kjøperen på forhånd. Hvis selgeren har endret priser etter betaling av en faktura av kjøperen, vil varene bli levert til kjøperen til de prisene som er angitt på fakturaen (unntatt i tilfellene angitt i avsnitt 3.7). I tilfelle når prisen blir gunstigere enn angitt på fakturaen, har ikke kjøperen krav på erstatning for prisdifferansen.
    7. Kjøperen er forpliktet til umiddelbart å varsle selgeren om feil eller feil som forhindrer bruk av Alvadi e-shop. Siden forekomsten av tekniske feil i Alvadi e-shop eller nettkriminalitet ikke kan utelukkes fullstendig, forbeholder selgeren seg retten til å kontrollere alle utførte ordre og fakturaer som er betalt. Hvis det er en feil (for eksempel vareprisen er uforholdsmessig liten sammenlignet med markedsprisen på slike varer), har selger rett til å kansellere en ordre ensidig, annullere en salgskontrakt og ikke levere varer. Selgeren skal varsle kjøperen via e-post eller telefon innen 7 virkedager etter mottak av fakturabeløpet til selgerens bankkonto, og gi muligheten til å gjøre en ny ordre eller tilbakebetale beløpet betalt av kjøperen.
    8. Ved bruk av Alvadi e-shop, bør kjøperen ta hensyn til det basert på aksjen reserve av Alvadi e-shop og tekniske egenskaper ved varebokføring, varebeholdningen vises med en forsinkelse i tid, derfor kan informasjonen som vises avvike fra virkeligheten. Tilsvarende må kjøperen ta i betraktning at varene han ønsker er forbeholdt ham i selgerens lager bare etter betaling og med merknad av mottakelse av det. Derfor skal selgeren ikke være ansvarlig for at varer spesifisert av kjøperen er angitt "På lager", men senere blir det klart at selgerens lager har gått tom for varer som kjøperen etterspør. I dette tilfellet vil selgeren informere kjøperen om mangelen på varer innen syv arbeidsdager, og tilby muligheten til å gjøre en ny ordre eller få tilbake det beløpet som kjøperen har betalt. I dette tilfellet er ikke selger ansvarlig for skader som kjøper har pådratt seg.
    9. Ved bruk av Alvadi e-shop forplikter kjøperen seg til å ta med i betraktning at bilder av viste varer er illustrative og kan avvike noe fra varens faktiske utseende, så vel som annen vist informasjon oppfylles, i den første sted, det generelle behovet for informasjon og kan endres når som helst. For å få mer nøyaktig og fullstendig informasjon om produktet, inkl. med hensyn til tekniske egenskaper og utseende, kan kjøperen kontakte selgeren via Alvadi e-butikk, på e-postadresse support@alvadi.no eller via telefon +372 52 50 146.
    10. Ved bruk av Alvadi e-shop, er kjøperen pålagt å:
      • sørge for at all informasjon gitt av ham når han bruker Alvadi e-shop er riktig;
      • ikke å overføre ulovlig eller på annen måte forbudt informasjon;
      • for ikke å bruke Alvadi e-shop for spekulative eller unøyaktige handlinger eller svindel;
      • for ikke å sende filer som inneholder virus og andre dataprogrammer eller filer som hindre, skade eller på annen måte forstyrre den normale bruken av miljøet gjennom Alvadi e-shop og som, som et resultat av bruk av miljøet, kan lagres på datamaskinen til en annen kjøper; og / eller forstyrre, skade eller på annen måte avbryte datamaskinens normale drift;
      • ikke for å modifisere, kopiere, overføre, selge, reprodusere eller på annen måte bruke Alvadi e-butikkwebsite eller dens innhold på en forbudt måte
  4. BESTILLING OG AVSLUTTENDE KONTRAKT FOR SALG & KJØP
    1. For å fullføre bestillingen for en valgt vare i Alvadi e-shop, må kjøperen legge varen til den virtuelle handlekurv ved å klikke på ""Legg til i handlekurven"" -knappen. I tilfelle kjøperen ønsker å legge varer til samme ordre, må han / hun utføre handlingen beskrevet ovenfor for hver valgte vare.
    2. Når du har valgt et element og lagt det til i handlekurven, klikker du på lenken "View shopping cart" (eller trykker på ""Handlekurv"" -knappen og klikker på "Gå til handlekurven" i menyen). I handlekurven kan kjøperen øke eller redusere mengden eller fjerne varene helt fra handlekurven.
    3. Etter å ha bestemt hvor bra og riktig mengde, må kjøperen klikke på "Gå til kassa" -knappen for å fullføre ordren. Hvis kjøperen ikke er registrert i Alvadi e-shop, må han / hun legge inn personopplysninger for å bekrefte bestillingen, enten deres personlige data eller firmadata, inkl. Mva. e-postadresse og kontakttelefon. Trykk deretter på "Registrering" -knappen. For å fullføre registreringen, må kjøperen merke av i en boks "Jeg samtykker til vilkår og betingelser, samt personvern". Kjøper har rett til å trykke vilkårene eller lagre dem i digital form på sin personlige informasjonsbærer. Kjøperen er pålagt å utføre ordre i samsvar med betingelsene og følge bruksanvisningen som er vist i Alvadi e-shop. Kjøperen forplikter seg til nøye å sjekke dataene som er lagt inn ved bestillingen, og å påta seg ansvaret for nøyaktigheten av dataene som er lagt inn, mens han bærer risikoen for eventuelle skader som følge av feilen hans.
    4. Etter å ha lagt inn dataene, må kjøper velge riktig leveringsmetode. Velg "Henter bestillingen fra butikken Alvadi: Tallinn, Majaka 10" hvis du vil hente varene fra Alvadi-kontoret. Velg "send varene til meg" og følg instruksjonene hvis du vil bruke transporttjenesten. Hvis kjøperen ønsker å endre leveringsmetoden, klikker du på "endre leveringsdetaljer" og følger instruksjonene.
    5. Når du har lagt inn dataene og valgt leveringsmetoder, vises en handlekurv som inneholder varene og leveringsmetoden valgt av kjøperen. Hvis kjøperen ønsker å anskaffe varene i handlekurven og inngå en salgskontrakt, må kjøperen velge riktig betalingsmåte. For å velge en betalingsmåte, må kjøperen klikke på "Gå til kassa" -knappen igjen. I et tilfelle kjøperen ønsker å endre ordren, må det gjøres før du velger en betalingsmetode.
    6. Hvis kjøperen har valgt å betale via nettbanken, vil han bli omdirigert til siden til den valgte nettbanken. Etter å ha betalt fakturaen i nettbanken, vil kjøperen klikke på knappen "Tilbake til selgeren", etter det vil selgeren motta en bekreftelse fra banken fra banken utløsende betaling.
    7. En salgskontrakt mellom selger og kjøper anses å være inngått dersom selger har mottatt bekreftelse på konsultasjonen angående bruksbetingelsene i henhold til pkt. 4.3 og beløpet som er spesifisert i ordren er mottatt i sin helhet på selgerens konto. For å bekrefte inngåelsen av salgskontrakten sender selgeren til kjøperen en bekreftelse med fakturaen til den angitte e-postadressen. Selger skal oppbevare dokumenter sendt i 7 år.
    8. Samtykke til behandling av personopplysninger for Alvadi. Ved å registrere seg og sende inn en ordre gir kjøperen samtykke til innsamling og behandling av personopplysninger med det formål å etablere et kundeforhold, inngå, utføre, endre, avslutte en kontrakt, tilby varer, forbedre kvaliteten på varene, og utføre andre operasjoner relatert til ovennevnte, samt sende tilbud til Alvadi, hvis kjøperen har gitt et eget samtykke i henhold til dette. Kjøperen samtykker i at overføring av personopplysninger til tredjepart, inkl. produsenten av varene er tillatt på den måten som er foreskrevet i personvernloven. En person er klar over sine rettigheter til å motta informasjon om personopplysningene som er samlet inn og om formålet med bruken til enhver tid; informasjon om hvilke personopplysninger som er blitt kommunisert; å be om korreksjon av unøyaktige data; avslutning og sletting av databehandling hvis kravet ikke er i samsvar med lovverket.
  5. UTFØRELSE AV BESTILLING
    1. Godstransport foregår på kjøpers regning og risiko i henhold til vilkårene til transportfirmaet valgt av kjøperen. For kundens bekvemmelighet vises den omtrentlige leveringsdatoen i handlekurven.
    2. Hvis det etter inngåelsen av en salgskontrakt blir tydelig at kjøperens kjøp ikke er på lager og leveringsdatoendringer, vil selgeren informere kjøperen om en ny leveringsdato. I et tilfelle, når kjøperen ikke er interessert i å kjøpe produktet som følge av forlengelse av forfallstiden, har kjøperen rett til å trekke seg fra salgskontrakten i samsvar med betingelsene i punkt 6.1. Selger er ikke ansvarlig for skader forårsaket av forsinkelsen i levering av varer.
    3. I tilfelle levering av varer, forsinket levering eller annen misforståelse oppstår på grunn av unøyaktigheter i dataene som er lagt inn av kjøperen, vil ikke kjøperen ha rett til å trekke seg fra salgskontrakten i samsvar med med pkt. 6.1 i disse vilkårene.
    4. Før godkjennelsen av varen og signatur på leveringsbrevet, må kjøperen nøye inspisere emballasjen til varene, i tilfelle av fysiske skader, må det være angitt på fartsbilletten og informere selgeren. innen 1 arbeidsdag med e-post til support@alvadi.no eller via telefon +372 52 50 146. Kjøper har rett til ikke å godta varer med skadet emballasje. Ved mottak av varene og manglende opplysning om den skadede emballasjen, anses varene for å være levert til kjøperen. Kjøperen har rett til ikke å akseptere skadede varer.
    5. Ved mottak av varene og før installasjon / montering / maling / bruk, er kjøperen forpliktet til å ta hensyn til at varene må demonteres nøye for å forhindre skade på emballasjen, fabrikkmerkene eller seriell antall varer, og også kjøperen er forpliktet til å sjekke om varene er egnet for bilen hans eller ikke. Det er nødvendig i tilfelle av kansellering av salgskontrakten, når risikoen forbundet med skaden nevnt i klausul 6.9 og 6.11 i vilkårene reduseres.
  6. AVBESTILLING AV SALGKONTRAKT
    1. Kjøper har rett til å si opp salgskontrakten i saken beskrevet i pkt. 5.2 av betingelsene, inkludert i tilfelle der det er inngått en kjøpekontrakt som er inngått i henhold til pkt. 4.7 i vilkårene, men leveringsdatoen for stedet spesifisert av kjøperen forlenges på grunn av selgeren. Kjøper har rett til å si opp denne kontrakten innen 2 virkedager fra mottak av informasjonen om forsinkelsen i levering av varer fra selgeren. For å si opp kontrakten, må en søknad support@alvadi.no sendes selgeren i et format som kan reproduseres skriftlig. Unnlatelse av å sende inn et skjema medfører ingen retur av varer.
    2. Hvis kjøperen er en forbruker i henhold til forbrukerbeskyttelsesloven, har han rett til å trekke seg fra salgskontrakten innen 14 kalenderdager fra mottak av varer. For å si opp salgskontrakten, er kjøperen forpliktet til å sende til selgeren en søknad i et skjema som kan reproduseres skriftlig til e-posten support@alvadi.no innen den angitte tiden (søknadsskjema: https: / /www.riigiteataja.ee/aktilisa/1030/1201/4001/JM_m41_lisa1.pdf). Jegn søknaden, er kjøperen forpliktet til å angi om han ønsker å motta selgeren et beløp som tilsvarer kostnaden for bestillingen betalt av kjøperen eller å bytte de kjøpte varene mot andre varer som selgeren tilbyr. Hvis klienten ikke (tidligere) / ikke har sendt (søk) en søknad ovenfor, vil det forhåndsbetalte beløpet forbli på klientens forskuddsbetalingskonto. Etter tre år har Alvadi rett til å overføre midler til forskuddsbetalingskontoen til egen fordel.
    3. I tilfelle varer oppfyller noen av følgende betingelser, har kjøperen ikke rett til å trekke seg fra salgskontrakten i samsvar med pkt. 6.2 i vilkårene:
      • varer som er “* spesialbestillinger ”og som inneholder informasjon om manglende anvendelse av angreretten;
      • varer laget eller bestilt i henhold til kjøpers personlige preferanser;
      • varer laget eller bestilt på personlige vilkår;
      • lett knusbare eller hurtig slitte / forgjengelige varer;
      • sesongvarer eller tidsskrifter;
      • smøremiddel, kjemisk produkt og bilpleieprodukt som skal åpnes
    4. I tilfelle når Kjøperen sletter kontoen sin fra Alvadi e-shop, kjøperen har ikke rett til å si opp og / eller trekke seg fra salgskontrakten i samsvar med betingelsene 6.2 og 7.3.
    5. I tilfelle kjøperen trekker seg fra salgskontrakten i samsvar med pkt. 6.2 og ønsker å motta selger et beløp som tilsvarer kostnaden for bestillingen betalt av kjøperen, forplikter selgeren å returnere beløp som er betalt for varene og de gunstigere transportkostnadene gjort tilgjengelig for kjøperen ved levering av varene til kjøperen. Selgeren har rett til ikke å returnere det nevnte beløpet så lenge kjøperen ikke har returnert varene til selgeren.
    6. I tilfelle kjøperen ikke valgte en standard, dvs. den mest gunstige transporttjenesten for mottak av varene, men valgte en høyere transporttjeneste, skal selgeren bare betale tilbake kjøperen kostnadene for standard transportkostnader.
    7. Selger returnerer det betalte beløpet for varene til betalingssystemet eller bankkontoen som betalingen ble foretatt innen 14 kalenderdager fra mottak av søknaden om terminering av salgskontrakten og forutsatt at innen samme termin (14 kalenderdager) kjøpte returnerte varene til selgeren, varene som returneres er i samsvar med disse bruksvilkårene, og selgeren har ingen grunn til å redusere eller kansellere beløpet som er betalt til kjøperen i samsvar med pkt. 6.11 av vilkårene.
    8. Tilbakebetalingstiden for beløpet som kjøper betaler forlenges med forsinkelser i retur av varene.
    9. Varer som returneres av kjøperen må være komplett og i original emballasje (originalemballasje må ikke være skadet / ødelagt) og dessuten inneholde alle produktene, inkludert tilbehør, som opprinnelig ble levert med et sett med varer . Tilleggspakker med inventar må ikke være åpne. Emballasjen må ikke ha utenlandske merker (prislapper osv.). Hvis varene er kjøpt i rammen av en kampanje, eller hvis varene ble ledsaget av andre varer, er kjøperen forpliktet til å returnere alle kjøpte varer, inkludert varene og andre produkter.
    10. Kjøper betaler kostnadene knyttet til retur av varene, bortsett fra i tilfeller der varene ikke samsvarer med beskrivelsen av Alvadi e-shop.
    11. I tilfelle at varene og / eller emballasjen som returneres av kjøperen blir skadet eller ødelagt (spor av installasjon, malt, noe er skrevet på pakken, etc.), har selgeren rett til å beregne på nytt prisen på varene og for å redusere den som et resultat av skaden og trekke den fra beløpet som er tilbakebetalt til kjøperen; eller ikke godta varer i det hele tatt. I et tilfelle der kjøperen er uenig i reduksjonen i varens verdi som et resultat av omberegningen, har kjøperen rett til å engasjere en uavhengig, lisensiert ekspert i en rettferdig vurdering av verdireduksjonen. Kostnaden for den sakkyndige vurderingen skal bæres av den parten hvis mening er grunnløs.
    12. Selger har rett til å si opp salgskontrakten i tilfelle forutsatt i pkt. 3.7 i vilkårene, inkl. mva. hvis prisen på et bestemt produkt på grunn av en teknisk feil endrer seg uforholdsmessig lavt i forhold til markedsprisen, og selgeren ikke har vist at denne prisen har resultert fra verdifall på varene, og selgeren ennå ikke har sendt varene til kjøperen utpekt adresse. Selger har rett til å trekke seg fra salgskontrakten i den situasjonen som er beskrevet i pkt. 3.8, inkl. Mva. selv etter kjøperens betaling for varene forekommer det at varene er utsolgt. Selger har rett til å nekte å utføre disse transaksjonene, underrette kjøperen om dette. For å si opp kontrakten, er selgeren pålagt å sende inn relevant oppsigelsesnotis ces til kjøperen i et format som kan reproduseres skriftlig (helst ved å bruke e-postadressen som er kommunisert av kjøperen). I tilfelle nektet å gjennomføre en transaksjon, forplikter selgeren å returnere kjøperen det betalte beløpet for kjøpte varer og transport innen 14 kalenderdager.
    13. Både Kjøper og Selger har rett til å trekke seg fra kontrakten og til å utøve sin rett til å forfølge rettsmidler for manglende overholdelse i samsvar med vilkårene.
  7. SELGERS ANSVARLIGHET FOR IKKE-OVERENSSTEMMELSE AV VARER
    1. Selgeren er ansvarlig for at varene ikke er i samsvar med vilkårene i salgskontrakten, som blir tydelig innen 2 år fra datoen for levering av varer til kjøperen som foreskrevet i lov.
    2. I tilfelle varene som frigis til Kjøper ikke er i samsvar med avtalevilkårene, er kjøperen forpliktet til å informere selgeren så snart som mulig, men senest innen to måneder etter læring om slikt fakta ved å sende fakturaen til selgeren som varene ble betalt for og et krav som kunne reproduseres skriftlig til e-posten support@alvadi.no. Ved avvik må bruken av varene øyeblikkelig stoppes, og selgeren varsles om dette så snart som mulig. Kjøperen er forpliktet til å oppgi i sin klage navn, kontaktinformasjon, dato for innsending av klagen, datoen for å oppdage mangelen på varene, en beskrivelse av den nøyaktige mangelen, krav mot selgeren i forhold til mangelen, men også for å indikere eller legge til kravet et dokument som bekrefter salgskontrakten mellom kjøper og selger.
    3. Hvor skade og mangel på varene oppdages, har Kjøper rett til å kreve fra selger reparasjon eller utskifting av varene med konformbare varer. I tilfelle disse tiltakene ikke er mulige eller urimelige, har kjøperen rett til å si opp salgskontrakten og få tilbake det betalte beløpet for varene. Med mindre annet er bestemt i salgskontrakten, skal ikke selger kompensere for merkostnadene som påløper ved utskifting av varene på tidspunktet for innlevering av kravet (montering og demontering av varer, transport, porto, etc.).
    4. Selger er ikke ansvarlig for skader forårsaket av kjøperen for en feil eller skade forårsaket av kjøperens misbruk av varene.
  8. MODIFIKASJON AV BETINGELSER, INNSTILLING AV Tvistel
    1. Alt materiale publisert i Alvadi e-shop tilhører selger eller Selger har fått utstedt lisensen for opphavsrett for kommersiell bruk. Opphavsrett er også underlagt vilkårene for bruk av denne Alvadi-e-butikken.
    2. Kjøperen har rett til å oppbevare disse vilkårene på sitt lagringsmedium for å sikre deres skriftlige reproduksjon, når det er nødvendig ved inngåelse av salgskontrakten.
    3. Selger har rett, ensidig, helt eller delvis, til å endre betingelsene uten å varsle kjøperen på forhånd. Endringer trer i kraft fra øyeblikket de ble publisert i Alvadi e-shop på alvadi.no. Endringer vil ikke påvirke noen tidligere godkjente ordrer.
    4. Partene skal være ansvarlige overfor hverandre for skaden forårsaket av sakene og omfanget av brudd på vilkårene som er fastsatt i loven til: Estonia. Selgers ansvar er begrenset til kostnadene for varene og i visse tilfeller transportkostnadene, og han er utelukkende ansvarlig for ulovlig brudd på vilkårene. Selger er ikke ansvarlig for tap av inntekter for kjøperen eller for skaden som kjøperen har påført seg eller for forsinkelse i levering av varene.
    5. Salgskontrakten og bruken av Alvadi e-shop er regulert av loven til det respektive landet: Estonia. Tvistene blir avgjort ved forhandling. I mangel av en løsning tas tvister til Forbrukertvistutvalget på Pronksi 12 Tallinn, www.komisjon.ee. Tvister med juridisk enhet skal avgjøres i Harju Maakohtus.
    6. Kjøperen har rett til å påberope seg de rettsmidler som følger av loven om forpliktelsesloven (å kreve oppfyllelse av forpliktelsen; å nekte å oppfylle sin forpliktelse, til å kreve erstatning for skade, å trekke seg tilbake fra avtalen eller å si opp kontrakten, for å senke prisen, for å kreve renter for forsinket betaling av en økonomisk forpliktelse).
    7. Forbrukertvister kan også løses i et elektronisk miljø: http://ec.europa.eu/odr
  9. MILJØVERN
    1. Avfall generert etter bruk av varene som er kjøpt fra Alvadi e-shop er klassifisert i henhold til prosedyren for klassifisering av farlig avfall etablert av Republikken Estland mai 1, 2004 som farlig og krever spesiell bruk av avfall (RT I, 14.05.2013, 2). Listen over slike elementer inkluderer batterier, bildekk, oljer, væsker og pleieprodukter for kjøretøy. Mer informasjon om farlig avfall finner du på Miljøinspeksjonens hjemmeside (www.kki.ee).
    2. For privatpersoner er containere installert av kommuner for avhending av farlig avfall. For mer informasjon om innsamlingspunktene, se hjemmesiden til kommunen eller søk via kommunaltelefonen.
    3. Juridiske enheter har forpliktet seg til å levere farlig avfall til spesialiseringslisensbrukspunkter. Listen over avfallsbedrifter som har lisens er tilgjengelig på nettstedet til Miljøinspeksjonen (www.kki.ee).

Personopplysningspolitikk

Vilkårene i denne personvernregelen regulerer behandlingen av klientens personopplysninger hvis en klient bruker tjenestene som tilbys på nettstedet alvadi.no (heretter kalt "ALVADI"). Kundenes personopplysninger er viktige for at klienter skal kunne bruke ALVADI-tjenestene. Personopplysninger betyr informasjon relatert til en identifisert eller identifiserbar person (heretter kalt "klient"). Behandlingen inkluderer innsamling, lagring, modifisering, gjenoppretting, bruk, publisering, avsløring ved overføring, samt sletting eller ødeleggelse av klientens personopplysninger. Behandling av personopplysninger skal kun utføres med samtykke fra en klient, bortsett fra når loven eller forpliktelsen til å behandle slike opplysninger er fastsatt i lovgivningen.

ALVADI beskytter klientdataene ved å overholde de relevante regler for sikkerhet og konfidensialitet. ALVADI bruker nødvendige organisatoriske, fysiske, informasjons- og kommunikasjonssikkerhetsteknologier for å beskytte klientdataene.

  1. HVORFOR TARER ALVADI PERSONLIGE DATA?
    ALVADI behandler kundens personopplysninger til følgende formål: å oppfylle avtaleforpliktelsene overfor en klient; å øke servicekvaliteten; å utføre markedsføringsaktiviteter; å oppfylle det lovpålagte juridiske ansvaret som er fastsatt i loven, samt å rettferdiggjøre den juridiske interessen.
    1. Oppfyllelse av kontraktsforpliktelser til en klient
      ALVADI behandler kundens personopplysninger for å oppfylle den kontraktsmessige forpliktelsen, nemlig:
      • å utføre en ordre ( spesielt for å kommunisere med en klient; for å overføre instruksjoner relatert til en kundes ordre, betaling for produkter, levering av produkter, retur av produkter og implementering av garanti)
      • for å varsle om ordrestatus (spesielt for å sende dokumenter relatert til det eller de kjøpte produktene, for eksempel en faktura, teknisk dokumentasjon, garantidokumenter og så videre).
    2. Utførelse av markedsføringsaktiviteter
      ALVADI behandler kundens personopplysninger med det formål markedsføringsaktiviteter, nemlig:
      • for å sende kampanjetilbud og varslinger til e-postadresser og / eller mobiltelefonnummer gitt av en klient (med hans samtykke
      • for å undersøke markeder (inkludert studere forbrukervaner til kunder og innhente informasjon om produkter og tjenester som gir mest mulig interesse for en klient).
    3. Øke servicekvaliteten
      ALVADI behandler kundens personlige data for å øke tjenestekvalitet, nemlig:
      • for å forbedre brukeropplevelsen på nettstedet
      • for å gjennomføre undersøkelser som påvirker ytelsen til ALVADI
      • for å varsle kunder om endringer i tjenester og produkter tilbys, tekniske løsninger, samt om funksjonalitet til ALVADI.
  2. HVA PERSONLIGE DATA GJØR AL VADI COLLECT
    ALVADI samler inn tre datatyper, nemlig personopplysninger, ikke-personlige data og informasjonskapsler.
    1. Personopplysninger
      ALVADI samler inn klientens personopplysninger bare hvis en klient selv leverte dem frivillig, ved å ha foretatt et kjøp, dokumentert en retur eller registrert på alvadi.no. Kunden er ansvarlig for nøyaktigheten av dataene som leveres.

      Personopplysninger inkluderer navn og etternavn, telefonnummer, adresse (inkludert land, by og postnummer), e-postadresse (e-post), bankkontonummer (påkrevd for å identifisere betaling for produkter og tjenester solgt, samt for å tilbakebetale til kunder), identifikasjonsdokumenter (nødvendig for å oppfylle avtaleforpliktelser, for eksempel ved levering av produkter til autoriserte personer), registreringsnummer for kjøretøy og bestillinger.
    2. Ikke-personlige data
      Alle kan besøke alvadi.no uten å registrere og legge inn personopplysningene sine. I så fall er den eneste informasjonen han / hun deler med ALVADI relatert til besøket. Denne typen informasjon kalles ikke-personlig og overføres i automatisk modus gjennom analyseverktøyene, for eksempel Google Analytics, Google Tag Manager, Google Maps, Yandex Metrica, Facebook Widget. Slik informasjon brukes bare til å forbedre ytelsen til ALVADI, og ikke for å samle inn personopplysninger.

      Ikke-personlige data inkluderer dato og klokkeslett for besøk, region, by, visninger, påloggingsside, utloggingsside, siste trafikkilde, annonseoverganger, søkemotor, annonseringssystem, IP-adresse og søkehistorikk .
    3. Informasjonskapsler
      For å tilby tjenester av høy kvalitet på alvadi.no nettbutikk, bruker ALVADI informasjonskapsler. Dette er nødvendig for å gi en bruker en mer attraktiv og praktisk bruk av nettstedet, samt for å innhente analytiske data og beregninger som brukes av ALVADI for å opprettholde nettstedets drift (for eksempel hvor ofte en bruker besøker nettstedet og hvilke sider, hva nettleser og maskinvare utstyrikke han / hun bruker).

      Informasjonskapsler er tekstfiler som er lagret på brukerens datamaskin eller enhet når han / hun besøker nettstedet. Slike tekstfiler er ikke skadelige. De inneholder ikke virus og er ikke bundet til en bestemt person eller IP-adresse. De fleste informasjonskapsler slettes etter at en bruker stenger nettleseren. De kalles øktkaker. Andre informasjonskapsler (vedvarende) lagres på brukerens datamaskin i lengre tid og hjelper deg med å avgjøre når en bruker besøker websiden vår neste gang.

      De fleste nettlesere aktiverer informasjonskapsler som standard. Du kan endre sikkerhetsinnstillingene og deaktivere informasjonskapsler. I dette tilfellet vil ingen informasjonskapsler lagres på datamaskinen din. Hvis du deaktiverer informasjonskapsler, kan noen funksjoner på nettstedet vårt slutte å fungere. Noen sider vises kanskje ikke ordentlig. Du kan også stille inn nettleseren din slik at hver gang nettstedet prøver å installere informasjonskapsler, får du en passende advarsel og bestemmer for hver separate fil om du vil aktivere den eller ikke.
  3. HVORDAN LAGER ALVADI lagre klientens personopplysninger
    ALVADI lagrer personopplysningene til en klient mens en klient bruker ALVADI-tjenestene og med mindre han / hun krever å slette sine personopplysninger eller med mindre annet er gitt av denne personvernregelen. Kvitteringer og fakturaer skal lagres i samsvar med lokal lovgivning.
  4. HVEM overfører ALVADI PERSONLIGE DATA?
    ALVADI har rett til å overføre personopplysninger til tredjepart til oppfylle avtaleforpliktelser. Tredjepartene er forretningspartnere til ALVADI, som leverer og / eller bruker posttjenester eller leverer leasing og / eller betalingsoverføringstjenester. Forbindelsen mellom betalingssystemer og kjøpere er sikret med SSL-protokollen, og garanterer at uvedkommende ikke kan få tilgang til den overførte informasjonen eller endre den.

    For å utføre markedsføringsaktiviteter har ALVADI rett til å overføre personopplysninger til tredjepart. Tredjepartene er forretningspartnere som ALVADI kjøper annonseringstjenester fra.

    ALVADI kan for en legitim juridisk interesse overføre eller gi bort en kundes gjeldskrav for inkassoformål til tredjepart, og overføre Kundens personopplysninger relatert til gjeldskravet til selskapet som har ALVADIs makt advokatfullmektig (for eksempel inkassoselskaper eller kredittinformasjonsselskaper).
  5. KLENTERETTIGHETER
    En klient har rett:
    • å skaffe informasjon om personopplysningene som behandles
    • for å få tilgang til hans / hennes personlige data
    • om å sende inn en forespørsel om å korrigere feil / ufullstendig personlig informasjon eller for å endre / supplere hans / hennes personlige data på hans / hennes personlige konto. En klient er ansvarlig for å levere riktige eller modifiserte data
    • slette personopplysningene sine så snart disse dataene ikke lenger er nødvendige, eller hvis behandlingen av personopplysninger er ulovlig, bortsett fra når ALVADI har en lovlig rett til lagre klientens data
    • for å sende inn en forespørsel om å nekte behandlingen av personopplysninger i markedsføringsøyemed
    • å ikke gi sitt samtykke til behandlingen av personopplysninger for bruk i direkte markedsføring, når registrering
    • for å be om begrensning av behandlingen av personopplysninger
    • for å få personopplysningene sine i et maskinlesbart format ("dataportabilitet")
    • for å inngi en klage til Estonian Data Protection Inspectorate (Andmekaitse Inspektsioon) Väike-Ameerika 19, 10129 Tallinn, tel. +372 6274 135, fax +372 6274 137, e-mail: info@aki.ee, website: http://www.aki.ee/en

    For å be om informasjon om behandling, endring / korreksjon, sletting av personopplysningene, samt om begrensning eller avslag på klientens personlige data behandling kan du sende en e-post som beskriver crux av forespørselen din til support@alvadi.no. ALVADI har rett til å be om en kopi av kundens personopplysninger for å identifisere en person. ALVADI forplikter seg til å svare på kundenes forespørsler innen 30 dager fra datoen for innsending. Du kan melde deg av nyhetsbrev og reklamemail på din personlige konto. For å gjøre det bør du logge inn på din personlige konto og fjerne merket for "Jeg ønsker å motta oppdateringer om gode tilbud og rabatter" og klikke på "Save".